210 32 31 079 [email protected]

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ

Σπίτια Ελπίδας

Το καλοκαίρι του 2015 η χώρα μας έγινε η πύλη για εκατομμύρια πρόσφυγες. Αρχικά όλοι απλά διέρχονταν από τη χώρα μας. Εδώ και καιρό όμως αρκετοί έχουν για διάφορους και διαφορετικούς λόγους μείνει εδώ.

Τα Σπίτια Ελπίδας είναι ένας τρόπος με τον οποίο η εκκλησία μας διακονεί αυτούς τους ανθρώπους. Σε τέσσερα διαμερίσματα φιλοξενούμε πρόσφυγες από τη Συρία, το Ιράκ και το Ιράν. Ο καθένας που φιλοξενείται μπαίνει και σε ένα πρόγραμμα υιοθεσίας που περιλαμβάνει κουπόνια αλλά και ευρύτερη βοήθεια.

ΜΕΡΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ:

|

Sadune Nisan

Ο Sadune Nisan είναι από το Afrin της Συρίας, μια μικρή πόλη περίπου 30 μίλια νοτιοδυτικά aπό το Χαλέπι. Είναι 46 ετών και ήταν ζωγράφος και μαραγκός στη Συρία. Έχει μια ιδιαίτερη ευγένεια μαζί με ένα μεταδοτικό χαμόγελο. Η σύζυγός του Layla είναι 41 ετών. Είναι επίσης πολύ ευγενής και ήρεμη. Έχει επίσης ένα γλυκό χαμόγελο, αλλά μοιάζει μάλλον να έχει περάσει καιρός από τότε που πραγματικά χαμογέλασε τελευταία φορά. Σίγουρα δεν είναι απογοητευμένη, αλλά πολύ κουρασμένη, κουρασμένη ψυχικά. Βρίσκονται στο δωμάτιο με τα τρία παιδιά τους που είναι τα πάντα για εκείνους. Η Rojeen είναι η μεγαλύτερη, ένα 20χρονο κορίτσι με αυτοπεποίθηση που βοήθησε τον πατέρα της να διαβάσει κάποια από τα έγγραφα για το διαμέρισμα. Όταν έφυγαν από τη Συρία είχε αφήσει τις σπουδές της και θέλει απεγνωσμένα να τελειώσει με την εκπαίδευση. Η Rana είναι η 13χρονη κόρη τους που με δυσκολία άρθρωσε μια λέξη ή μετακινήθηκε. Η Rojeen και η Rana έμειναν μετά τη συνέντευξη για να παρακολουθήσουν τη λατρεία στην αραβική εκκλησία. Τέλος, υπάρχει ο Μάνα, το 7χρονο αγόρι της οικογένειας. Ο Μάνα είναι ήσυχος με ένα πονηρό αλλά μετρημένο χαμόγελο και κοιτάζει τον πατέρα του στο στόμα ενώ μιλάει σαν να είναι η κάθε λέξη του χρυσός. Πολλές φορές, τόσο ο Sadune όσο και η Layla εξέφρασαν ευγνωμοσύνη για τα σπίτια της ελπίδας. Στο τέλος της συνάντησής μας, ρώτησα τα παιδιά τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν. Η Rojeen θέλει να σπουδάσει ιατρική, αν και ο πατέρας της είπε ότι θα έχει φυσικό χάρισμα για δικηγόρος και τότε όλοι μαζί γέλασαν. Ήταν ωραίο να τους βλέπουμε να γελούν. Η Rana θέλει επίσης να σπουδάσει γιατρός και ο Mana θέλει να γινει αστυνομικός. Η μητέρα του τόνισε ότι αν γίνει αστυνομικός, θα είναι καλός και όχι διεφθαρμένος. Ήταν μια ανάλαφρη στιγμή στην οποία μπορούσαν να σταθούν στο παρόν ατενίζοντας το μέλλον χωρίς φόβο. Η Layla λέει ότι τώρα για πρώτη φορά μετά από χρόνια αισθάνεται ασφάλεια χάρη σε αυτό το διαμέρισμα που τους παραχωρεί η εκκλησία.

Ahmed Amasi

Ο Ahmed Amasi (γνωστός και ως Chris) είναι 23 ετών και έρχεται από τη Λωρίδα της Γάζας στην Παλαιστίνη. Έχει ένα λαμπερό χαμόγελο, και μια πολύ ευγενική και ζεστή προσωπικότητα. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Al-Aqsa με πτυχίο Δημοσίων Σχέσεων. Ο Chris εγκατέλειψε το σπίτι του στη Γάζα με τον πατέρα του πριν από 2 χρόνια. Ο Chris ήταν άθεος, λόγος αρκετός για την κυβέρνηση να συλλάβει και ακόμη να σκοτώσει κάποιον. Ο πατέρας του δεν είναι άθεος, είναι μουσουλμάνος (τουλάχιστον όσον αφορά τα ήθη και έθιμα), αλλά κρατά χαλαρά τις ισλαμικές του πεποιθήσεις. Ο μπαμπάς του φαίνεται να είναι ένας στοχαστής, που θέλει περισσότερη ελευθερία για τις γυναίκες και θέλει περισσότερο χώρο για ελεύθερη σκέψη. Τόσο ο Chris όσο και ο μπαμπάς του είχαν επικίνδυνες ιδεολογίες κατά την κυβέρνηση του τόπου τους. Θεωρήθηκαν και οι δύο ακραίοι ξένοι. Με την κλιμάκωση του πολέμου και της εξέγερσης, μιας ταχέως φθίνουσας οικονομίας και λόγω της κοσμοθεωρίας τους, ήταν σαφές σε αυτούς ότι έπρεπε να φύγουν από την Παλαιστίνη. Η διαδρομή τους ήταν πρώτα Κάιρο με αυτοκίνητο, μετά αεροπλάνο για Κωνσταντινούπολη και στη συνέχεια Ευρώπη. Αυτό ακριβώς έκαναν, αλλά όταν πήγαν στην Κωνσταντινούπολη, ο πατέρας του Chris έφυγε για το Άμστερνταμ και είπε στον γιο του να περιμένει. Ο Chris παρέμεινε στην Κωνσταντινούπολη για 13 μήνες, κάνοντας περίεργες δουλειές στην πορεία. Αφού περίμενε πάνω από ένα χρόνο, ο Chris περπάτησε στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια στην Αθήνα. Όταν ο Chris ήρθε στην Αθήνα, συνδέθηκε μαζί μας κι άρχισε να έρχαται στην αραβική εκκλησία. Μετά από πολλές συνομιλίες με τους πιστούς εκεί ο Chris συνειδητοποίησε ότι όχι μόνο υπάρχει ένας Θεός, αλλά είναι καλός Θεός και τον αγαπάει. Ο Chris βαφτίστηκε χριστιανός και (ανεπίσημα) άλλαξε το όνομά του από Ahmed σε Chris. Ξεκίνησε να μένει στα σπίτια της ελπίδας και απολαμβάνει τους άλλους συγκάτοικους. Είναι αβέβαιος για το μέλλον. Μιλά με τον μπαμπά του περιστασιακά, αλλά λέει ότι προτιμά να πάει στον Καναδά από την Ολλανδία.

Hassan Khaleel

Ο Hassan Khaleel είναι 21 χρονών νεαρός από το Al Hasakah της Συρίας. Είναι κάπως συνεσταλμένος, αλλά έχει ένα ιδιαίτερο χιούμορ που εμφανίζεται πού και πού στη συζήτηση. Πριν από λίγα χρόνια, καθώς ο ISIS περικυκλώνει την περιοχή όπου έμενε, η μητέρα του έφυγε για να πάει στην πρωτεύουσα της Δαμασκού. Επειδή ο Hassan είναι άνδρας, η κατάστασή του ήταν πιο περίπλοκη. Αν προσπαθούσε να φύγει, θα αντιμετώπιζε πιθανώς μία από τις δύο επιλογές: να πεθάνει στα χέρια του ISIS ή να αναγκαστεί να συμμετάσχει στο καθεστώς του Προέδρου Assad. Έτσι ο Χασάν επέλεξε να παραμείνει στο Al Hasakah, αποκομμένος από την υπόλοιπη χώρα. Ζούσε μόνος του και πήγαινε στο γυμνάσιο. “Ήταν τόσο δύσκολο να ζεις εκεί”, δήλωσε (μέσω μεταφραστή), “επειδή δεν υπήρχαν δουλειές ή δουλειά ή χρήματα και ο ISIS μας περιόριζε.” Ήταν πολύ προσεκτικός στις καθημερινές του ενέργειες, σίγουρα ώστε να μην εξαναγκαστεί από το καθεστώς να ενταχθεί στις δυνάμεις του. Ήταν επίσης προσεκτικός να μην εγκαταλείψει την πόλη, για να μη συλληφθεί από τον ISIS. Αλλά μετά από δύο χρόνια ζωής έτσι, έφτασε σε ένα σημείο όπου δεν μπορούσε να συνεχίσει να ζει σε συνεχή φόβο. Στο τέλος του γυμνασίου, ο Hassan επέλεξε να ρισκάρει και να φύγει από την πόλη με λαθρέμπορο για να μπει στην Τουρκία. Το ταξίδι της εισόδου στην Τουρκία χρειάστηκε δύο μήνες με τα πόδια. Έφτασε στην Αθήνα τον Μάιο του 2018. H πρώτη του μέρα στο διαμέρισμα ήταν στα μέσα Αυγούστου. Λέει ότι οι άλλοι τρεις άνθρωποι που ζουν εκεί είναι καλοί τύποι, και απολαμβάνει να έχει καλούς συγκάτοικους. Εξακολουθεί να ανησυχεί για τη μητέρα του. Ξέρει ότι είναι πιο ασφαλές να μένει κανείς στη Δαμασκό απ’ ό,τι στο Al Hasakah, αλλά εξακολουθεί να ανησυχεί γι’ αυτή. Ο ίδιος έχει κάποια ασθένεια που σχετίζεται με το αίμα και χρειάζεται εξετάσεις για να μάθει περισσότερα. Ο Hassan έχει αιτηθεί άσυλο και θέλει να μείνει στην Ελλάδα. Λέει, “Η Ελλάδα είναι καλύτερη από τη Συρία. Η Ελλάδα είναι πολύ ασφαλής. Στη Συρία, όπου κι αν πάτε, θα σκοτωθείτε. Αλλά εδώ υπάρχει ασφάλεια”.

Ehsan Almasry

Ο Ehsan Almasry είναι 17 ετών από τη Δαμασκό. Είναι στην Αθήνα εδώ και 2 χρόνια και 4 μήνες. Όταν ο Ehsan εγκατέλειψε τη Δαμασκό, ήταν στο γυμνάσιο. Έφυγε πριν δώσει τις εξετάσεις του για να προχωρήσει στην επόμενη τάξη. Ήθελε πολύ να εξηγήσει αυτό το κομμάτι της ιστορίας του — η απότομη διακοπή της εκπαίδευσής του προφανώς είχε σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν. Ελπίζει να ολοκληρώσει κάποια μέρα την τάξη και τελικά να τελειώσει το γυμνάσιο. Έχει δύο ακόμα αδέλφια (έναν αδελφό 24 ετών και μια αδελφή 28 ετών). Οι γονείς πέρασαν τα τρία παιδιά τους λαθραία στην Τουρκία. Αυτή η απόφαση, όπως εξήγησε ο Ehsan, δεν ήταν εύκολη, αλλά αυτό ήταν που συμφώνησαν να κάνουν και φάνηκε να είναι το πιο ασφαλές για όλους. Ο Ehsan και τα δύο αδέλφια του ήταν στην Τουρκία για μία εβδομάδα. Πήγαν από τη δυτική τουρκική ακτή στο ελληνικό νησί της Λέσβου με σχεδία. Έφτασαν στη Λέσβο τον Μάρτιο του 2016. Δύο εβδομάδες αργότερα έφτασαν στην Αθήνα. Το χειμώνα του 2016, ο αδελφός του Ehsan έφυγε για τη Φινλανδία. Η αδερφή του Ehsan παντρεύτηκε στην Αθήνα με κάποιον Σύρο. Οι τρεις τους ζούσαν μαζί σε διάφορα μέρη. Στα τέλη Ιουνίου του 2018, η αδελφή του Ehsan και ο σύζυγός της έφυγαν στη Γερμανία, όπου μόλις γέννησαν το πρώτο τους παιδί. Έτσι τώρα, από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, ο Ehsan είναι μόνος. Ούτε ακόμα 18. Μόνος. Η συμπεριφορά του άλλαξε σαφώς καθώς μιλήσαμε για τα αδέλφια του που δεν ήταν πλέον στην Αθήνα. Ήταν προφανώς, και για καλό λόγο, λυπημένος. Όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει κάτι που χρειάζεται, είπε ότι τα γυαλιά του είναι πολύ άσχημα γδαρμένα. Είναι γυαλιά συνταγών που είχε από τότε που έζησε στη Συρία. Αφού ξέφυγε από μια χώρα που είχε καταστραφεί από τον πόλεμο, διέφυγε στην Ευρώπη από το Αιγαίο και έζησε σε δεκάδες διαφορετικά διαμερίσματα και καταλήψεις, είναι εντυπωσιακό που εξακολουθεί να τα έχει. Βρίσκεται στα σπίτια της ελπίδας εδώ και ενάμιση μήνα. Απολαμβάνει να ζει εδώ, του αρέσουν και αρέσει στους συγκάτοικούς του, και είναι πολύ ευγνώμων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΣΚΕΨΟΥ ΑΛΛΙΩΣ

Εδώ μπορείτε να ακούσετε τον ύμνο “Ο Χριστός νικητής” σε μία απλή ηχογράφηση για να μας βοηθήσει στην εκμάθησή του.

Στίχοι:
Κυβερνάς μες στους αιώνες
Ο Θεός των θαυμάτων
Το αίμα Σου ελευθερώνει
Στα νερά δρόμο ανοίγεις
Η μάχη κρίθηκε κι η νίκη

(Ρεφρέν 1)
Για αυτό υμνούμε τον Αμνό
Σε αυτόν ανήκει η ισχύς, η δόξα, η νίκη, κι η τιμή
Αλληλούια, Αμήν

Άφησες ουράνιο θρόνο
Κι έζησες μεταξύ μας
Πλήρωσες την ενοχή μας
Πέθανες να μας σώσεις
Μα τώρα ζεις και βασιλεύεις

(Ρεφρέν 2 & 3)
Για αυτό υμνούμε τον Αμνό
Σε αυτόν ανήκει η ισχύς, η δόξα, η νίκη, κι η τιμή
Αλληλούια
Με κάθε έθνος και φυλή
Με τους αγγέλους μια φωνή
Ο θρίαμβός σου θ’ αντηχεί
Αλληλούια, Αμήν

Κυβερνάς όλα τα έθνη
Νικητής, Δοξασμένος
Θα σταθούν όλοι με δέος
Σαν φανείς για να κρίνεις
Ο ων, ο ην και αυτός που θα ‘ρθει
τ’ αστέρια όταν προβάλλουν
μία φωνή ξεπηδά απ’ την καρδιά
σ’ ευχαριστώ Χριστέ μου

Μέσα σε θλίψη μέσα σε χαρά
σε γέλιο και σε δάκρυ
μία φωνή ξεπηδά απ’ την καρδιά
σ’ ευχαριστώ Χριστέ μου

Κι όταν το τέλος της ζωής μου φανεί
ο ήλιος όταν δύσει
μέσα σ’ αυτή τη γλυκιά προσμονή
η καρδιά μου θα ψελλίσει

Καταρτισμός #43 Ποιές οι τελικές καταστάσεις στην αφήγηση της Αποκάλυψης;

Δ. Η Μεγάλη Πόρνη (17:1 – 22:8)

Ο Ιωάννης σχεδίασε το τμήμα αυτό για να τραβήξει την προσοχή του των παραληπτών του βιβλίου του

• στις τελικές ευλογίες για κείνους που μένουν πιστοί στον Χριστό και

• στις τελικές κατάρες που θα πέσουν πάνω σε κείνους που δεν είναι.

1. Η Κρίση της Βαβυλώνας (17:1 –19:21)

H πόλη της Βαβυλώνας παρουσιάζεται ως πόρνη.

H δομή αυτής της σειράς παρουσιάζει έξι μηνύματα κρίσης και θρήνου:

• Το πρώτο μήνυμα, βρίσκεται στο κεφ. 17:7-18: ο Θεός θα καταστρέψει εντελώς κάθε έναν και κάθε τι που εναντιώνεται σε κείνον.

• Το δεύτερο μήνυμα, που βρίσκεται στο κεφ. 18:1-3, διακηρύττει την πλήρη ήττα της Βαβυλώνας

• Το τρίτο μήνυμα, που αναφέρεται στο κεφ. 18:4-8, καλεί το λαό του Θεού να απορρίψει τη Βαβυλώνα.

• Και το τέταρτο μήνυμα, που αναφέρεται στο κεφ. 18:9-20, περιέχει τρεις θρήνους Η Βαβυλώνα αντιπροσωπεύει κάθε έθνος και οργανισμό που εναντιώνεται στην κυριαρχία του Χριστού. Τα μηνύματα επίσης προειδοποιούν την εκκλησία να μην διαπράττει αυτές τις αμαρτίες, ώστε να πέσει κάτω από την ίδια κρίση.

• Το πέμπτο μήνυμα της κρίσης στη Βαβυλώνα φαίνεται στο κεφ. 18:21-24, και ανακοινώνεται η ολοκληρωτική και η μόνιμη καταστροφή της Βαβυλώνας.

• Το έκτο μήνυμα της σειράς αυτή αναφέρεται στο κεφ. 19:1-8 και περιέχει την ενθουσιώδης δοξολογία του λαού του Θεού στον ουρανό.

Στη συνέχεια, υπάρχει μια παρένθεση που διακόπτει τα μηνύματα στο κεφ. 19:9-10. Στην παρένθεση αυτή, ο Ιωάννης παίρνει εντολή να γράψει μια ευλογία για όλους εκείνους που συμμετέχουν στο γαμήλιο γεύμα του Αρνίου.

• Τέλος, η σειρά αυτή των οραμάτων ολοκληρώνεται με την τελική μάχη μεταξύ του Θεού και των εχθρών του, που αναφέρεται στο κεφ. 19:11-21.

Το θηρίο και ο ψευδοπροφήτης έχουν νικηθεί για πάντα. (Αποκ.19:20)

2. Η Βασιλεία των Αγίων (20:1-21:3)

α. Η Χιλιετής Βασιλεία (20:1-10)

• ο Σατανάς θα είναι δεμένος ενώ οι πιστοί Χριστιανοί μάρτυρες θα ξαναζωντανέψουν και θα βασιλεύσουν μαζί με τον Χριστό για χίλια χρόνια.

• ο Σατανάς θα απελευθερωθεί ενώ όλοι οι εχθροί του Θεού θα καταστραφούν για πάντα.

Υπάρχουν τέσσερις βασικές ερμηνευτικές σχολές που υπάγονται σε δύο κατηγορίες:

• Προχιλιαστικά συστήματα, δηλαδή πιστεύουν πως ο Ιησούς θα έρθει ξανά πριν την έναρξη της χιλιετίας.

– Ιστορικός προχιλιασμός

– Προχιλιασμός των οικονομιών

• Μεταχιλιαστικά συστήματα, δηλαδή ότι ο Ιησούς θα ξανάρθει μετά το τέλος της χιλιετίας.

– Μεταχιλιασμός

– Αχιλιασμός

Ο Ιστορικός Προχιλιασμός

όταν ο Ιησούς θα έρθει ξανά, ο Σατανάς θα δεθεί και ο Ιησούς θα εισάγει την χιλιετία

Ο Προχιλιασμός των Οικονομιών

• όταν θα ξανάρθει ο Ιησούς, θα αποκαταστήσει το έθνος Ισραήλ και θα βασιλεύσει ορατά πάνω στα έθνη από τον θρόνο του στην Ιερουσαλήμ.

• Κοντά στο τέλος της χιλιετίας, ο Θεός θα νικήσει εντελώς τον Σατανά

Ο Μεταχιλιασμός

• ο Ιησούς θα έρθει ξανά μετά την χιλιετία.

• κατά τη διάρκεια της χιλιετίας ο Ιησούς βασιλεύει από τον ουρανό μέσω της γήινης εκκλησίας του.

Ο Αχιλιασμός

• δεν δέχεται πως η χιλιετία είναι 1000 κυριολεκτικά χρόνια.

• η χιλιετία αποτελείται από την βασιλεία του Ιησού πάνω στη γη, από τον θρόνο του στον ουρανό και μέσω της εκκλησίας του.

β. Η Τελική Κρίση στους Εχθρούς του Θεού (20:11-15)

Η τελική κρίση του Θεού στους ανθρώπους.

γ. Η Τελική Κρίση για τον λαό του Θεού (21:1-8)

Στους νέους ουρανούς και στη νέα γη, ο Θεός θα κατοικεί ανάμεσα στο λαό του.

Ε. Η Γυναίκα του Αρνίου

Η νύφη, η γυναίκα του Αρνίου, που ήταν η Νέα Ιερουσαλήμ.

Οι αρχικοί παραλήπτες του βιβλίου της Αποκάλυψης το διάβασαν αυτό, ενθαρρύνθηκαν να επιδιώκουν τις ευλογίες του Θεού ζώντας σύμφωνα με τα χριστιανικά ιδανικά τους και πρόσμεναν την ολοκλήρωση της σωτηρίας που θα έρθει με την έλευση του Χριστού.

Η Νέα Ιερουσαλήμ περιγράφεται στο κεφ. 21:9-27.

• Η πόλη σχηματίστηκε σαν ένας τέλειος κύβος.

• Οι διαστάσεις και οι περιγραφές της Νέας Ιερουσαλήμ βασίζονται στον αριθμό δώδεκα.

• το ποτάμι της ζωής ρέει από τον θρόνο του Θεού στο μέσο της πόλης.

• έλαμπε με τη δόξα του Θεού

ΣΤ. Ο Επίλογος του Βιβλίου της Αποκάλυψης (22:6-21)

Ο Ιωάννης τελειώνει το βιβλίο της Αποκάλυψης τονίζοντας τα σημαντικά μηνύματα τα οποία επαναλαμβάνονται σε όλα τα οράματά του.

Οι Χριστιανοί θα πρέπει να επιμείνουν με πιστότητα και οι αμαρτωλοί θα πρέπει να επωφεληθούν από αυτά την ευκαιρία να μετανοήσουν.

 

Καταρτισμός #42 Ποιά τα επερχόμενα γεγονότα στην αφήγηση της Αποκάλυψης;

Γ. Τα Επερχόμενα Γεγονότα (4:1-16:20)

Το όραμα αποκαλύπτει επερχόμενα γεγονότα τα οποία βρίσκονταν ακόμη στο μέλλον την εποχή του Ιωάννη. Αποτελείται από τέσσερις σειρές με πιο μικρότερα οράματα:

• οι επτά σφραγίδες,

• οι επτά σάλπιγγες,

• οι επτά ιστορίες και

• οι επτά φιάλες.

Ανακεφαλαίωση έχουμε όταν μια μετέπειτα περικοπή επαναλαμβάνει μια προηγούμενη περικοπή.

Η «Ανακεφαλαίωση» είναι στην πραγματικότητα πολύ συνηθισμένη στην βιβλική προφητεία.

Για παράδειγμα, τα οράματα του Ιωάννη αναφέρονται σ’ αυτό που ονομάζουμε τελική κρίση, τρεις διαφορετικές φορές.

– Στο κεφ. 6:12-17, το οποίο αποτελεί τμήμα των επτά σφραγίδων,

– Στο κεφ. 11:15, που είναι μέρος του οράματος με τις επτά σάλπιγγες,

– Στο κεφ. 15:1, που είναι μέρος του οράματος με τις επτά φιάλες

1. Οι Επτά Σφραγίδες (4:1-8:1)

• Στο κεφ. 4:1-11 περιγράφεται μια σκηνή στην αίθουσα του ουράνιου θρόνου του Θεού

– Ο Θεός κάθεται στον θρόνο του και τον προσκυνούν ουράνια όντα – και τα τέσσερα που περιγράφει ο Ιωάννης με κάποια λεπτομέρεια.

– είκοσι-τέσσερις πρεσβύτερους που βρίσκονταν γύρω από τον θρόνο του Θεού

– Το ουράνιο όραμα συνεχίζεται στο κεφ. 5:1-14. Ο Θεός κρατά ένα βιβλίο στο δεξί του χέρι (Γεν. 49:9-10).

• Το δεύτερο μέρος του οράματος των επτά σφραγίδων είναι το άνοιγμα των ίδιων των σφραγίδων στο κεφ. 6:1-8:1 στην Αποκάλυψη.

Οι πρώτες τέσσερις σφραγίδες ελευθέρωσαν τους γνωστούς τέσσερις καβαλάρηδες της «Αποκάλυψης»

α. Όταν ανοίχτηκε η πρώτη σφραγίδα, ένα καβαλάρης επάνω σε άσπρο άλογο έφερε την κατάκτηση στα έθνη.

β. Η δεύτερη σφραγίδα φανέρωσε έναν καβαλάρη επάνω σε ένα φλεγόμενο κόκκινο άλογο, αντιπροσωπεύοντας τη σφαγή.

γ. Η τρίτη σφραγίδα παρουσίασε έναν καβαλάρη πάνω σε ένα μαύρο άλογο το οποίο αντιπροσώπευε τον λιμό.

δ. Και η τέταρτη σφραγίδα παρουσίασε έναν καβαλάρη που ονομαζόταν Θάνατος, ο οποίος οδηγούσε ένα χλωμό άλογο και αντιπροσώπευε τον θάνατο από ξίφος, λιμό, πληγές και άγρια θηρία.

ε. Όταν ανοίχτηκε η πέμπτη σφραγίδα, ο Ιωάννης είδε ένα όραμα με τους Χριστιανούς μάρτυρες στον ουρανό.

στ. Όταν ανοίχτηκε η έκτη σφραγίδα, όλη η γη γεύτηκε την κρίση του Θεού

Μεταξύ του ανοίγματος της έκτης και της έβδομης σφραγίδας, υπάρχει μια παρένθεση στο κεφ. 7. (Αποκ. 7:9)

• το άνοιγμα της έβδομης σφραγίδας αναφέρεται στο κεφ. 8:1. Όμως αντί για ένα μεγαλειώδης τέλος, υπάρχει απλώς σιωπή.

2. Οι Επτά Σάλπιγγες (8:2-11:19)

Το όραμα των επτά σαλπίγγων είναι δομημένο παρόμοια με το όραμα των επτά σφραγίδων

Οι πρώτες τέσσερις σάλπιγγες που ηχούν στο κεφ. 8:2-13 σηματοδοτούν κρίσεις μέσω των αγγελικών στρατευμάτων σε τέσσερις κύριες περιοχές της δημιουργίας.

Αυτές οι έξι πρώτες σάλπιγγες ακολουθούνται από μια παρένθεση σε δύο μέρη στο κεφ. 10:1-11:14.

• ο Ιωάννης έλαβε ένα βιβλίο που περιείχε προφητικά μηνύματα, και του δόθηκε εντολή να τα φάει.

• Το δεύτερο μέρος της παρένθεσης στο όραμα του Ιωάννη σχετίζεται με δύο μάρτυρες που πέθαναν για χάρη του ευαγγελίου.

Μετά την παρένθεση, ο έβδομος άγγελος ηχεί την έβδομη σάλπιγγα στο κεφ. 11:15-19, κλείνοντας εδώ τη σειρά αυτών των οραμάτων.(Αποκ. 11:15)

• Η έβδομη σάλπιγγα εισάγει τη λατρεία που θα λάβει χώρα στην αίθουσα του θρόνου του Θεού όταν η νίκη του πάνω από κάθε βασιλεία της γης θα είναι πλήρης και θα αποδώσει την τελική του κρίση σε όλη τη δημιουργία.

3. Οι Επτά Ιστορίες (12:1 – 14:20)

Οι επτά ιστορίες απεικονίζουν την πνευματική διαμάχη μεταξύ του Σατανά και του λαού του Θεού. Βασικοί συμβολικοί χαρακτήρες:

• Ο πρώτος συμβολικός χαρακτήρας είναι μια έγκυος γυναίκα ντυμένη με τον ήλιο. Αντιπροσωπεύει τον πιστό Ισραήλ.

• Ο δράκος, που βρίσκεται στο κεφ. 12:3-17 παρουσιάζεται ως ο ίδιος ο Σατανάς

• θηρίο της θάλασσας που αναφέρεται στο κεφ. 13:1-10 συμβολίζει τις πολιτικές δυνάμεις που αντιτίθενται στη βασιλεία του Ιησού Χριστού.

• θηρίο – που ανεβαίνει από τη γη. Η ιστορία αυτή βρίσκεται στο κεφ. 13:11-18 Υπηρετούσε το θηρίο της θάλασσας.

• 144,000 πιστοί οι οποίοι ανήκουν στον Θεό, στο κεφ. 14:1-5.

• τρεις άγγελοι με μηνύματα και βρίσκεται στο κεφ. 14:6-11 μεταφέρουν το μήνυμα ότι το ευαγγέλιο του Χριστού θα θριαμβεύσει πάνω σε κάθε αντίθετη βασιλεία.

• Μετά τους αγγελιοφόρους, ο Ιωάννης πρότρεψε το λαό του Θεού να εμμένει (Αποκ.14:12-13)

• Ο Υιός του Ανθρώπου (14:14-20): ο Χριστός.

4. Οι Επτά Φιάλες (κεφ. 14-16)

Το όραμα των επτά φιαλών παρουσιάζει επτά αγγέλους οι οποίοι χύνουν τις επτά χρυσές φιάλες της οργής του Θεού στους κακούς. Η έβδομη φιάλη ενεργοποίησε την τελική καταστροφή των κακών.

 

Επικοινωνήστε μαζί μας:

Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της online φόρμας, του τηλεφώνου επικοινωνίας ή στείλτε μας ένα μήνυμα στο [email protected]

Πώς μπορώ να βοηθήσω:

Δείτε τους τρόπους που μπορείτε να μας βοηθήσετε μέσω του παρακάτω συνδέσμου ή επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]

Pin It on Pinterest