Καθώς εξετάζουμε προσεκτικά τα προβλήματα στην Κόρινθο και την αντίδραση του Παύλου σε αυτά, θα δούμε ότι οι Κορίνθιοι είχαν σε μεγάλο βαθμό αξιολογήσει λανθασμένα το σχέδιο των δυο εποχών. Κατά τη γνώμη τους, η παρούσα εποχή της αμαρτίας και του θανάτου είχε κατά ένα μεγάλο μέρος σταματήσει να υπάρχει, αφήνοντάς τους ελεύθερους να απολαμβάνουν την πλήρη αφθονία της μελλοντικής εποχής. Το λάθος τους ήταν η «υπέρ-εκπληρωμένη εσχατολογία». Έτσι, καθώς ο Παύλος μιλούσε για τα συγκεκριμένα θέματα της εκκλησίας τους, ταυτόχρονα τους δίδασκε πώς να αξιολογούν και να ζουν τη ζωή τους με το σωστό τρόπο, στη διάρκεια της συνύπαρξης των δύο εποχών του «ήδη» και «όχι ακόμα».
Αν και ο Παύλος αντιμετώπισε τα προβλήματα των Κορινθίων με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, εμείς θα εστιάσουμε σε τρία στοιχεία της εσχατολογίας του, που σε σταθερή βάση εμφανίζονται στις επιστολές του:
- πίστη, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στην υπεροχή του Χριστού:
- ελπίδα στο μελλοντικό μάλλον παρά τον παρόντα κόσμο και τέλος,
- αγάπη ως το σημαντικότερο στοιχείο της χριστιανικής ζωής.
Περιεχόμενα Μαθήματος
- ΠΙΣΤΗ
- Ο Χριστός ως κύριος
- Ο Χριστός ως Σωτήρας
- ΑΓΑΠΗ