210 32 31 079 [email protected]

2. Η πίστη του Αβραάμ κεφ. 3:6-4:11

α.Πρώτα, ο Παύλος τονίζει ότι ο Αβραάμ δικαιώθηκε, επειδή πίστεψε στην υπόσχεση του Θεού ότι θα αποκτούσε γιο.

β.Δεύτερον, ο Παύλος τονίζει ότι ο Θεός είχε πει στον Αβραάμ ότι η ευλογία της σωτηρίας θα εξαπλωνόταν μέσα απ’ αυτόν στα Έθνη.

γ.Τρίτον, ο Παύλος ήθελε να καταλάβουν οι Γαλάτες ότι το κόψιμο της σάρκας κατά την περιτομή, στην ουσία ήταν σύμβολο αυτοκαταδίκης και όχι τρόπος δικαίωσης.)

δ.Τέταρτον, ο Παύλος προλαβαίνει μια αντίρρηση των ψευδοδιδασκάλων, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι ο νόμος του Μωϋκσή δεν αλλάζει τη σημασία του παραδείγματος του Αβραάμ.

“Να τι θέλω να πω: Αυτή τη διαθήκη που την επικύρωσε προηγουμένως ο Θεός και αναφερόταν στο πρόσωπο του Χριστού, δεν μπορεί ο νόμος, που ήρθε ύστερα από τετρακόσια τριάντα χρόνια, να την ακυρώσει, καταργώντας έτσι τις υποσχέσεις του Θεού. Γιατί φυσικά η κληρονομία δεν σχετίζεται πια με την επαγγελία, αν μπορεί ν’ αποκτηθεί με την τήρηση του νόμου. Είναι όμως βέβαιο πως ο Θεός έδωσε τη χάρη του στον Αβραάμ με την επαγγελία. Τότε, γιατί δόθηκε ο νόμος; Προστέθηκε για να φανεί πόσο πολύ παραβαίνουν οι άνθρωποι το θέλημα του Θεού. ΄Ισχυσε όμως ωσότου να έρθει ο απόγονος του Αβραάμ, για τον οποίο μιλούσε η υπόσχεση του Θεού. Ο νόμος δόθηκε με τη μεσολάβηση αγγέλων με το χέρι ενός μεσίτη” (Γαλάτας 3:17-19 ).

ε.Πέμπτον, ο Παύλος ξεκαθάρισε ότι οι ευλογίες του Θεού αφορούσαν μόνο εκείνους που ανήκαν στο ξεχωριστό σπέρμα του Αβραάμ, δηλαδή τον Χριστό.

“Οι επαγγελίες, λοιπόν, δόθηκαν ως διαθήκη στον Αβραάμ και στον απόγονό του. Η Γραφή δεν λέει και στους απογόνους, όπως θα έκανε αν εννοούσε πολλούς, αλλά μιλάει για έναν: και στον απόγονό σου. Αυτός ο απόγονος είναι ο Χριστός… Κι αφού ανήκετε στο Χριστό, είστε απόγονοι του Αβραάμ και κληρονόμοι της ζωής, όπως την υποσχέθηκε ο Θεός” (Γαλάτας 3:16,29).

3. Η πρόσφατη εμπειρία των Γαλατών κεφ. 4:12-20

Εδώ ο Παύλος εκφράζει ένα μεγάλο ενδιαφέρον για την πνευματική ευημερία των Γαλατών. Ήθελε να αναγνωρίσουν την απελπιστική πνευματική τους κατάσταση.

“Πού είναι όμως τώρα εκείνος ο ενθουσιασμός σας; Μπορώ να το βεβαιώσω πως τότε, αν μπορούσατε, θα βγάζατε και τα μάτια σας να μου τα δώσετε. Δηλαδή τώρα έγινα εχθρός σας, επειδή σας λέω την αλήθεια;” (Γαλάτας 4:15-16)

4. Η ιστορία των γυναικών και των υιών του Αβραάμ

Το τέταρτο επιχείρημα που χρησιμοποίησε ο Παύλος για να αντικρούσει τους ψευδοδιδασκάλους ήταν η βιβλική καταγραφή των συζύγων και υιών του Αβραάμ.

“Δεν είμαστε, λοιπόν, αδερφοί μου, παιδιά δούλης, αλλά της ελεύθερης γυναίκας” (Γαλάτας 4:31).

 

Pin It on Pinterest