ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
1. Ο διωγμός στη Θεσσαλονίκη
Όταν ο Παύλος έφερε για πρώτη φορά το Ευαγγέλιο στη Θεσσαλονίκη, οι πιστοί εκεί έγιναν στόχος βίας και αντιμετώπισαν έναν πολύ σοβαρό διωγμό που απείλησε ακόμα και τη ζωή τους.
“Τότε οι Ιουδαίοι που δεν πίστεψαν, προσέλαβαν μερικούς πονηρούς ανθρώπους, από κείνους που τριγυρίζουν στην αγορά, ξεσήκωσαν τον όχλο και δημιούργησαν ταραχές στην πόλη. Στάθηκαν μπροστά στο σπίτι του Ιάσονα και ήθελαν να φέρουν τον Παύλο και το Σίλα στη λαϊκή συνέλευση” (Πράξεις 17:5).
Οι μη πιστοί Ιουδαίοι στη Θεσσαλονίκη δεν αρκέστηκαν να διώξουν απλώς τον Παύλο και τον Σίλα από την πόλη τους. Αντιθέτως, τους ακολούθησαν και στη Βέροια δημιουργώντας τους προβλήματα και εκεί.
“Όταν οι Ιουδαίοι της Θεσσαλονίκης έμαθαν ότι και στη Βέροια κήρυξε ο Παύλος το λόγο του Θεού, ήρθαν κι εκεί αναστατώνοντας τον κόσμο” (Πράξεις 17:13).
“Εσείς, αδερφοί, μιμηθήκατε εκείνες τις εκκλησίες του Θεού που βρίσκονται στην Ιουδαία και πιστεύουν στον Ιησού Χριστό. Γιατί κι εσείς πάθατε τα ίδια από τους συμπατριώτες σας, όπως κι εκείνοι από τους Ιουδαίους. Αυτοί είναι που θανάτωσαν τον Κύριό μας τον Ιησού και τους προφήτες τους και καταδίωξαν κι εμάς• δεν είναι αρεστοί στο Θεό και εχθρεύονται όλους τους ανθρώπους. Αυτοί μας εμποδίζουν να κηρύξουμε στους εθνικούς για να σωθούν κι έτσι ολοένα ξεχειλίζει το ποτήρι των αμαρτιών τους. Φτάνει όμως πάνω τους τελειωτικά η οργή του Θεού”.(Α’ Θεσσαλονικείς 2:14-16).
Από τότε που ο Παύλος κήρυξε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη μέχρι την εποχή που έγραψε τις επιστολές του προς τους Θεσσαλονικείς, ο διωγμός αποτελούσε ένα μόνιμο στοιχείο της χριστιανικής τους ζωής.
2. Οι ψευδοπροφήτες
Οι Χριστιανοί που υποφέρουν έχουν την τάση να κατευθύνουν τη σκέψη τους αλλά και όλη τη ζωή τους στον δεύτερο ερχομό του Χριστού.
Όταν οι Χριστιανοί ασχολούνται πολύ με την επιστροφή του Χριστού, συχνά γίνονται επιρρεπείς σε ψευδοδιδασκάλους και ψευδοπροφήτες που έχουν ακραίες απόψεις σχετικά με τη δεύτερη έλευσή Του.
α. Η σύγκρουση ανάμεσα στους ψευδοπροφήτες και τον Παύλο
Σε πολλά σημεία της Α’ και Β’ επιστολής προς Θεσσαλονικείς οι ψευδοδιδάσκαλοι αντιδρούσαν έντονα στη διδασκαλία του Παύλου. Οι ψευδοπροφήτες είχαν εισχωρήσει στην εκκλησία και είχαν πάρει θέση ενάντια σε κάποιες από τις διδασκαλίες του.
“Μην περιφρονείτε τα κηρύγματα των προφητών, αλλά να τα εξετάζετε όλα και να κρατάτε ό,τι είναι χρήσιμο” (Α’ Θεσσαλονικείς 5:20-21).
Οι ψευδοπροφήτες, όπως φαίνεται, έφθασαν στο σημείο να πλαστογραφήσουν επιστολές που έφεραν το όνομα του Παύλου, σε μια προσπάθεια να πείσουν τους Θεσσαλονικείς για τις απόψεις τους.
“Αδερφοί, σχετικά με την παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και με τη σύναξή μας κοντά του, σας παρακαλούμε: Μην αφήνετε να σας σαλεύουν τόσο γρήγορα το μυαλό, ούτε να σας αναστατώνουν όσοι ισχυρίζονται ότι τάχα φτάνει όπου να ‘ναι η ημέρα του Κυρίου. Μην τους πιστεύετε όταν επικαλούνται είτε αποκάλυψη του Πνεύματος είτε λόγια ή επιστολή που προέρχονται δήθεν από μας” (Β’ Θεσσαλονικείς 2:1-2).
“Το χαιρετισμό τον γράφω εγώ ο Παύλος με το ίδιο μου το χέρι. Αυτό είναι σημάδι γνησιότητας σε κάθε επιστολή. Έτσι γράφω” (Β’ Θεσσαλονικείς 3:17).