Β. Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ
Το Άγιο Πνεύμα χρησιμοποίησε την επαφή του Παύλου με την κουλτούρα των Εθνικών για να διαμορφώσει τη θεολογία του.
Στη διάρκεια της ζωής του, ο Παύλος έζησε όχι μόνο στην ιουδαϊκή Παλαιστίνη αλλά κατά διαστήματα, είχε ζήσει και στον κόσμο των Εθνικών.
• Πράξεις 21:39
• Πράξεις 22:3
• Πράξεις 9:30
• Πράξεις 11:25
Ο Παύλος είχε την πλήρη ρωμαϊκή ιθαγένεια.
“Παρόμοια, όταν βρισκόμουν μ’ αυτούς που αγνοούν το Μωσαϊκό νόμο, για να τους κερδίσω ζούσα κι εγώ σαν ξένος προς το νόμο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπακούω στο νόμο του Θεού, αφού είμαι δεμένος με το νόμο του Χριστού” (Α’ Κορινθίους 9:21).
Επίσης απέδειξε ότι ήταν γνώστης της λογοτεχνίας των Εθνικών. Αναφέρεται σε ειδωλολάτρες φιλοσόφους και παραθέτει αποσπάσματά τους.
Η επαφή του Παύλου με τον κόσμο των Εθνικών τον επηρέασε τουλάχιστον με δύο τρόπους:
Από τη μια πλευρά, του έδωσε τα εφόδια που χρειαζόταν για να κηρύξει το Ευαγγέλιο εκτός εκκλησίας, στους Εθνικούς.
Εκτός αυτού, ο Παύλος ήταν επίσης έτοιμος να διακονήσει τους Εθνικούς και μέσα στην εκκλησία, ακόμα και να τους υπερασπιστεί μαχητικά.
“Δεν υπάρχει πια Ιουδαίος και ειδωλολάτρης, δεν υπάρχει δούλος και ελεύθερος, δεν υπάρχει άντρας και γυναίκα• όλοι σας είστε ένας, χάρη στον Ιησού Χριστό. Κι αφού ανήκετε στο Χριστό, είστε απόγονοι του Αβραάμ και κληρονόμοι της ζωής, όπως την υποσχέθηκε ο Θεός.”
Ένα από τα βασικά θέματα σε πολλές από τις επιστολές του Παύλου, ήταν το ότι ο Χριστός είχε ανοίξει διάπλατα τη θύρα της σωτηρίας προς τα Έθνη, ώστε κάθε Εθνικός που είναι εν Χριστώ να θεωρείται ως Ιουδαίος και τηρητής του νόμου του Θεού, όπως και οι Ιουδαίοι από καταγωγής.