210 32 31 079 [email protected]

Γ. Η αντιπαράθεση με τον Πέτρο κεφ. 2:11-21

Η τρίτη ιστορική αφήγηση του Παύλου, περιγράφει μια αντιπαράθεσή του με τον Πέτρο στην Αντιόχεια της Συρίας.

Αν λοιπόν η εξουσία του Παύλου ήταν αρκετή για να διορθώσει έναν τόσο εξέχοντα απόστολο όπως ο Πέτρος, ήταν σίγουρα επαρκής για να διορθώσει τους ψευδοδιδασκάλους στη Γαλατία.

“Εμείς είμαστε εκ γενετής Ιουδαίοι κι όχι αμαρτωλοί εθνικοί. Ξέρουμε όμως πως ο άνθρωπος δεν μπορεί να σωθεί με την τήρηση των διατάξεων του νόμου. Αυτό γίνεται μόνο με την πίστη στον Ιησού Χριστό. Γι’ αυτό κι εμείς πιστέψαμε στον Ιησού Χριστό, για να δικαιωθούμε με την πίστη στο Χριστό κι όχι με την τήρηση του νόμου• γιατί με τα έργα του νόμου δε θα σωθεί κανένας άνθρωπος” (Γαλάτας 2:15-16).

2ο ΜΕΡΟΣ

Δ. Τα θεολογικά επιχειρήματα κεφ. 3:1- 4:31

Ο Παύλος παραθέτει σαφέστερα θεολογικά επιχειρήματα για να στηρίξει το δόγμα της δικαίωσης μέσω της πίστης.

1. Οι προηγούμενες εμπειρίες των Γαλατών κεφ. 3:1-5

Ο Παύλος επικεντρώνεται στις προηγούμενες εμπειρίες Χριστιανικής πίστης των Γαλατών.

“Αυτό θέλω μόνο να μου πείτε: Τηρώντας το νόμο δεχτήκατε το Πνεύμα ή ακούγοντας το κήρυγμα και πιστεύοντας; Τόσο ανόητοι είστε; Αρχίσατε με την εμπειρία του Πνεύματος. Πώς τώρα καταλήγετε να εμπιστεύεστε σ’ ανθρώπινες δυνάμεις; Όλες οι εμπειρίες σας πήγαν χαμένες; Ελπίζω να μην πήγαν χαμένες. Το Θεό, ο οποίος σας χορηγεί το Πνεύμα και κάνει θαύματα στις συνάξεις σας, τον ξέρετε από την τήρηση του νόμου ή από το κήρυγμα που πιστέψατε;” (Γαλάτας 3:2-5)

2. Η πίστη του Αβραάμ κεφ. 3:6-4:11

Ο Παύλος στρέφεται στη σώζουσα πίστη του Αβραάμ. Επιχειρηματολογεί ότι ο Θεός ευλόγησε τον Αβραάμ χάρη στην πίστη του και όχι χάρη στην υπακοή του στον νόμο του Θεού.

α.Πρώτα, ο Παύλος τονίζει ότι ο Αβραάμ δικαιώθηκε, επειδή πίστεψε στην υπόσχεση του Θεού ότι θα αποκτούσε γιο.

“Το ίδιο και ο Αβραάμ, σύμφωνα με τη Γραφή, πίστεψε στο Θεό, και γι’ αυτή του την πίστη ο Θεός τον αναγνώρισε δίκαιο. Μάθετε, λοιπόν, ποιοι είναι γνήσιοι απόγονοι του Αβραάμ• είναι όσοι εμπιστεύονται στο Θεό όπως εκείνος” (Γαλάτας 3: 6-7).

β.Δεύτερον, ο Παύλος τονίζει ότι ο Θεός είχε πει στον Αβραάμ ότι η ευλογία της σωτηρίας θα εξαπλωνόταν μέσα απ’ αυτόν στα Έθνη.

“Και η Γραφή, προβλέποντας πως ο Θεός θα σώσει τα έθνη με την πίστη, έδωσε από πριν στον Αβραάμ το ελπιδοφόρο μήνυμα ότι θα ευλογηθούν στο πρόσωπό του όλα τα έθνη. Συνεπώς, όσοι εμπιστεύονται στο Θεό ευλογούνται μαζί με τον πιστό Αβραάμ” (Γαλάτας 3:8-9).

γ.Τρίτον, ο Παύλος ήθελε να καταλάβουν οι Γαλάτες ότι το κόψιμο της σάρκας κατά την περιτομή, στην ουσία ήταν σύμβολο αυτοκαταδίκης και όχι τρόπος δικαίωσης.

 

Pin It on Pinterest