210 32 31 079 [email protected]

Ο Παύλος ανταποκρίθηκε στο πρόβλημα των Θεσσαλονικέων προσπαθώντας να φέρει σε μια ισορροπία τις θεολογικές τους απόψεις για το τέλος.

Α. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ

Ο Παύλος επεσήμανε ότι η σωτηρία που θα έρθει με την επιστροφή του Χριστού εξαρτάται από τη σωτηρία που ήδη υπάρχει στο παρόν.

“Εμείς, αδερφοί, οφείλουμε να ευχαριστούμε το Θεό πάντοτε για σας που σας αγαπάει ο Κύριος. Γιατί εσείς ανήκετε σ’ αυτούς που κάλεσε αρχικά στη σωτηρία του με τον αγιασμό που ενεργεί το Άγιο Πνεύμα και με την πίστη σας στην αλήθεια. Σας κάλεσε στη σωτηρία με το δικό μας κήρυγμα, ώστε να μετάσχετε στη δόξα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού” (Β’ Θεσσαλονικείς 2:13-14).

1. Η παρελθοντική σωτηρία

Ο Παύλος μίλησε για την επιλογή ή εκλογή των Θεσσαλονικέων από τον Θεό. Αναφέρει ότι ο Θεός «εξέλεξε» τους Θεσσαλονικείς, εννοώντας ότι, προτού οι Θεσσαλονικείς έρθουν στην πίστη μέσω του κηρύγματος του Ευαγγελίου από τον Παύλο, ο Θεός είχε ήδη αποφασίσει ότι αγαπούσε τους Θεσσαλονικείς και επρόκειτο να τους σώσει.

“Μας διάλεξε πριν θεμελιώσει τον κόσμο, να γίνουμε δικοί του δια του Χριστού, αψεγάδιαστοι στην τελική του κρίση” (Εφεσίους 1:4).

“Εμείς, αδερφοί, οφείλουμε να ευχαριστούμε το Θεό πάντοτε για σας που σας αγαπάει ο Κύριος. Γιατί εσείς ανήκετε σ’ αυτούς που κάλεσε αρχικά στη σωτηρία του με τον αγιασμό που ενεργεί το Άγιο Πνεύμα και με την πίστη σας στην αλήθεια” (Β’ Θεσσαλονικείς 2:13).

Ο Παύλος υπενθυμίζει στους Θεσσαλονικείς το ζήτημα της εκλογής τους, ουσιαστικά υποστηρίζοντας ότι ο Θεός τους είχε εκλέξει για να είναι ενωμένοι με τον Χριστό και να περάσουν μαζί Του από αυτήν την εποχή στη μελλοντική.

Ο Παύλος μιλά επίσης για μια άλλη διάσταση της σωτηρίας των Θεσσαλονικέων που είχε λάβει χώρα στο παρελθόν: τη μεταστροφή τους.

“Ευχαριστούμε το Θεό, αδερφοί, γιατί ξέρουμε, ότι σας αγαπάει και σας έχει διαλέξει για ν’ ανήκετε σ’ αυτόν. Γιατί το χαρμόσυνο άγγελμά μας για το Χριστό δεν το φέραμε σ’ εσάς μόνο με λόγια, αλλά και με δυνάμεις θαυματουργικές, με τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος και με μεγάλη πειστικότητα. Έτσι, ξέρετε τι κάναμε για σας όταν ήμασταν μαζί σας” (Α’ Θεσσαλονικείς 1:4-5).

2. Η μελλοντική σωτηρία

Ο Παύλος για να τραβήξει την προσοχή των Θεσσαλονικέων στο θέμα της σωτηρίας μέσω των επιστολών του προς αυτούς, επικεντρώνεται στις μελλοντικές διαστάσεις της σωτηρίας τους.

“…και προσμένετε να κατεβεί δοξασμένος ο Υιός του, που εκείνος τον ανέστησε, ο Ιησούς, ο οποίος θα μας γλιτώσει από την επερχόμενη θεϊκή οργή” (Α’ Θεσσαλονικείς 1:10).

“Σας κάλεσε στη σωτηρία με το δικό μας κήρυγμα, ώστε να μετάσχετε στη δόξα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού” (Β’ Θεσσαλονικείς 2: 14).

Ο Παύλος παραδέχεται ότι η μελλοντική επιστροφή του Χριστού θα έφερνε σωτηρία στην πληρότητά της.

Θα βιώσουμε μια ριζική και πλήρη μεταμόρφωση προς μια κατάσταση αφάνταστης τιμής και δόξας, καθώς θα βασιλεύουμε με τον Χριστό στους νέους ουρανούς και τη νέα γη.

3. Η παρούσα σωτηρία

Ο Παύλος μίλησε επίσης για τη σωτηρία ως μια διαρκή διαδικασία που λαμβάνει χώρα στο παρόν.

“Εμείς, αδερφοί, οφείλουμε να ευχαριστούμε το Θεό πάντοτε για σας που σας αγαπάει ο Κύριος. Γιατί εσείς ανήκετε σ’ αυτούς που κάλεσε αρχικά στη σωτηρία του με τον αγιασμό που ενεργεί το Άγιο Πνεύμα και με την πίστη σας στην αλήθεια” (Β’ Θεσσαλονικείς 2:13).

Ουσιαστικά τραβά την προσοχή τους στο εκπληκτικό γεγονός ότι ήδη βίωναν ένα μέρος της κληρονομιάς που με τόση λαχτάρα περίμεναν.

Η διακονία του Πνεύματος είναι εξαιρετικά σημαντική στην εποχή αυτή της αμαρτίας και του θανάτου αλλά και ως πρόγευση της μελλοντικής εποχής το Πνεύμα διαρκώς μας εξαγνίζει και μας ξεχωρίζει από τη διαφθορά του κόσμου.

Η διαρκής πίστη στην αλήθεια ήταν μια βασική διάσταση του έργου της σωτηρίας που ο Χριστός έκανε στη ζωή τους.

Pin It on Pinterest