Μπορούμε να διαμορφώσουμε άποψη για τη φύση του έργου του, αν μελετήσουμε προσεκτικά τα τρία ιεραποστολικά του ταξίδια, καθώς κι εκείνο που έκανε στη Ρώμη.
1. Το πρώτο ιεραποστολικό ταξίδι
Το ταξίδι αυτό άρχισε όταν ο Θεός παρήγγειλε στην εκκλησία της Αντιόχειας της Συρίας να ξεχωρίσει τον Παύλο και τον Βαρνάβα για έναν ιδιαίτερο έργο. Αμέσως μετά απ’ αυτό, το Άγιο Πνεύμα οδήγησε τους δύο αυτούς άνδρες στο νησί της Κύπρου. Μετά από αρκετές ευκαιρίες για διακονία εκεί, προχώρησαν σ’ ένα ευαγγελιστικό ταξίδι στη Μικρά Ασία ταξιδεύοντας ανατολικά μέχρι τη Δέρβη.
Το πρώτο ταξίδι του Παύλου ως αποστόλου του Χριστού ήταν σχετικά σύντομο και χωρίς προβλήματα.
2. Το δεύτερο ιεραποστολικό ταξίδι
Αυτό το ταξίδι άρχισε όταν οι απόστολοι και οι ηγέτες της εκκλησίας στην Ιερουσαλήμ επέλεξαν τον Παύλο και τον Βαρνάβα για να μεταφέρουν μια επιστολή στις εκκλησίες της Αντιόχειας, της Συρίας, της Κιλικίας και της Γαλατίας όπου εξηγούσαν ότι οι πιστοί Εθνικοί δεν ήταν ανάγκη να περιτέμνονται ή να τηρούν τον Νόμο του Μωϋσή ώστε να κερδίσουν τη σωτηρία.
3. Το τρίτο ιεραποστολικό ταξίδι
Ο Παύλος ταξίδεψε από την Αντιόχεια της Συρίας, διέσχισε τη Γαλατία και τη Φρυγία και στη συνέχεια διακόνησε με καλά αποτελέσματα στην Έφεσο. Επίσης, επισκέφτηκε εκκλησίες που είχε ιδρύσει στο προηγούμενο ταξίδι του στην περιοχή.
4. Το τέταρτο ιεραποστολικό ταξίδι
Η επίκληση του Καίσαρα οδήγησε τον Παύλο στο τέταρτο ιεραποστολικό ταξίδι του στη Ρώμη.
Η περιοχή ανάμεσα στην Ιερουσαλήμ και τη Ρώμη μάς αποκαλύπτει ότι ο Παύλος επισκέφτηκε πολλά διαφορετικά μέρη και ήρθε σε επαφή με χιλιάδες ανθρώπους σε περισσότερες από είκοσι πέντε πόλεις.
Η θεολογία του Παύλου δεν του επέτρεψε να είναι θεολόγος της πολυθρόνας. Ο Παύλος ήταν σίγουρα ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος ευρείας μόρφωσης. Η θεολογία του όμως τον οδήγησε σε μια ζωή θυσίας και υπηρεσίας.